Tuesday, August 30, 2011

העברת מסרים


פרומון- pherin= לשאת, horman- לרגש, פרומונים הם גירויים שגורמים למבנה הביולוגי של אנשים להיות דומה\זהה (לדוגמא- נשים שחיות יחד מקבלות וסת ביחד, זה בגלל שהן מריחות את הזיעה אחת של השניה).
חוק הוייל- קבוצת פרטים שהם הטרונומיים לגמרי בתקשורת ביניהם, אין לנו הבחנה מבדלת ביניהם ובין אורגניזם-על.
מאחר ואנו אינדיבידואלים אנו עוסקים בהעברת מסרים ולא בכפיית מסרים, אם היינו עובדים ע"י כפיית מסרים הסביבה היתה חלק מאיתנו=לא אינדיבידואל.
Super normal sign stimulus-  סימן גירוי שחורג מהנורמאלי, זה קורה כשהטבע מנסה ליצור יחס ישר בין עוצמת הגירוי לעוצמת התגובה. יש מערכות גירוי-תגובה, שבהן ככל שהגירוי חזק יותר, כך התגובה חזקה יותר, לורנס וטימברגן גילו שככל שהגירוי חזק וחורג מהנורמה, כך התגובה תחרוג מהנורמה (לדוגמא- ציפורים דוגרות על הביצים הכי גדולות והכי יפות שלהן, לורנס נתן לציפור ביצה צבעונית וגדולה שהיא אפילו לא מצליחה לדגור עליה, והציפור לא הפסיקה לנסות, כשהיא מוותרת על הביצים שלה). פה מתחיל המבנה החברתי שלנו-
דוגמאות: 1) שפתיים אדומות זה מקרין בריאות, ולכן ייצרו את הליפסטיק שצובע את השפתיים יותר ממה שהן יכולות להיות אדומות אי פעם. 2) נשים שהולכות על עקבים, בטבע חיה שיש לה רגליים ארוכות היא יותר חזקה- רצה מהר, צדה מהר וכו', זה חדר גם אל עולם בני האדם. 3) מוצרי קוסמטיקה- ריחות, צבעים בטבע עוזרות לחיה לצוד\להסתתר, כך גם אצל בני האדם. 4) אנשים גבוהים נחשבים לבעלי סמכות, לעומת אנשים נמוכים שנחשבים חסרי אונים- באופן טבעי לפעמים אנשים מנמיכים או מגביהים את עצמם לעומת אנשים אחרים (כמו שקוף מנמיך את כתפיו לעומת מנהיג השבט שלו). 5) קול נמוך מדי או קול גבוה מדי- בסרטים יתנו לאלוהים קול גבוה יותר מהשטן, או שבהצגה הדמות של אלוהים תעלה על כיסא ותדבר בקול נמוך. 6) למלך יש שרביט\מטה שאיתם הוא יכול להגיע יותר רחוק ממה שאדם רגיל יכול להגיע עם היד. 7) פוטו שופ- משנה את האנשים להרבה יותר ממה שהטבע נותן. 

No comments:

Post a Comment